Tuesday, November 30, 2010

lelaki~


Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.Dan pengorbanan paling besar sekal gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya. Jadi, HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

PUTUS BY MELDA AHMAD~

aku duduk sendirian di kamarku,
menangis kesepian kernamu,
kau tinggalkan aku,
kau cari yang len,
tergamakmu merobek hatiku.
tapi setelah kau pegi aku
mendapat lebih baik drmu,
dia hargai aku,
dia sygi aku
lebih drpdmu,
aku ingin kau tahu betapa ku gembira,
tidak lg bersamamu,
namun pastinyer nnt kau akan sedari,
yang kau perlu cintaku,
yang kau perlu cintaku,
yang kau perlu cintaku….

you're perfect for me =)

Kau adalah darahku

Kau adalah jantungku

Kau adlah hidup ku lengkapi diriku oh sayang engkau begitu sempurna .. sempurna

Kau genggam tanganku saat diriku lemah dan terjatuhk

Kau bisikkan dan hapus semua sesalku

Janganlah kau tinggalkan dirikutak kan mampu menghadapi semua

Hanya bersamamu ku akan bisa

Saturday, November 27, 2010

you are mine =)

huhu..akhirnye.tetttttttttt.haha..28 november bersamaan pada pukul 1.00 pgi you are mine..ceh.haha..btw thanks sngt2.i love u <3
dont fall in love with somebody who doesnt love you back.......
I LOVE U SO MUCH.ILY <3

Friday, November 26, 2010

not simple :(

There is so much I want to share with you,
But my words are lost within me
I have so many emotions
How do I make you see

Life is not that simple
Hear this from my heart
Our love will concur all
As we stand here at the start.

Not speaking to you is killing me
You there and me here
But one day soon that will change
And I will finally have you near.

wait.wait.wait.wait.. =)

ku bkn tidak mahu terima~... ku hanye tkot ku tidak mampu mmberikn yg di iginkn..


ayt ni seriusly mkn dlm wow...haha...
this song sama situasi ngan aq.haaha

suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

haha..just wait.wait.wait...wktunye msti ad kate ptus..anta ye atau tidk..just redha dgn ape kptusannnye..btw best gila mmipi smlm..mcm yg diingan..but mimpi hnyelah skdr mimpi..~aq hrp ia mnjdi knyataan~

Wednesday, November 17, 2010

i love u =)

I love your soft kisses.
I love your soft touch.
I love the way you bite your lip.
I love you soooooo much.

I love the way you look at me.
I love the way you smile.
I love the way you're shy sometimes,
Every once and a while.

I love it when you look at me,
When I'm not looking at you.
You think I do not realize it,
But really...I do.

I love the way you cuddle.
I love the way you sleep.
I love the way you rub your neck,
When you are thinking so deep.

I love all of you,
Your nose, your lips, your hair, your feet.
I will never stop loving you.
You are so amazingly sweet.

I love that I love you.
I have loved you from the very start.
I LOVE ALL OF YOU,
I now hand you the key to my heart.

Tuesday, November 16, 2010

tpi?

  • .wlupun awak x sempurna.tpi bg sy awk dah cukp sempurna dimata sy.
  • wlupun awk xd la ensem mcm aidil(pemain bola) .tpi bgi sy awk lah insan yg pling ensem sy prnh jmpe
  • wlupun awk x la se famous justin bieber tpi ckup la famous dkt hati sy
  • wlupun awk xla pndi mcm alexander tpi bgi sy awk lah orng yg pling cemerlang sy pnh jmpe
  • wlupun awk xd la baek mcm abg saya(pasan) tpi bg sy awk lah laki yg pling baek
  • wlupun awk xd mata yg mnarik mcm mona lisa tpi bg sy mate awk dah ckup bt sy melting
  • wlupun awk xla kaya mcm Carlos Slim Helu tpi bg saya,sye x prlukan kekayaan mcm tu.
  • wlupun awk x rmntik mcm ayh sy tpi klu sy ngajuk awk snggup bt pape


p/s:sye tau saya x lyk trima orng mcm awk sbb awk baek..sy x baek mne pun..tpi an awk sy cbe bt yg terbaik n
cbe dpt kan awk =)

Monday, November 15, 2010

only u =)

I have seen you a million times
And every time I see you
I fall in love with you all over again
My heart starts to race
My frown turns into a smile
And all my worries are now in my past
When you smile at me my heart melts
You give the sweetest hugs
Every time you hug me
Your smile is like a new day
Your sense of humour is like no other
The ability you have to make me smile
Is all you need you love me
Your laugh is so soft and sweet
Just looking in your eyes
Makes me melt inside
Your lips look so soft
Soft enough to kiss
You, yourself relive me from all pain
Your hands are as soft as a pillow
The way you comfort me is amazing
Every time we say good-bye
I start to cry
I say good-bye to you too many times
I said good-bye to you a million times.

Sunday, November 14, 2010

you my love

I count the hours,
I count the days.
How much I miss you,
I count the ways.

I miss your voice,
I miss your touch.
And I miss the face,
That I love so much.

How to describe it,
There is now way.
I walk around,
In a permanent daze.

I long to feel,
Your warm embrace.
And to see a smile,
Upon your face.

I will not sleep,
Won't close one eye.
Until you're home,
Safe and alive.

While you're overseas,
And I'm safe at home.
I think of you out there,
In danger and alone.

This is the life you've chosen,
And I can't change your mind.
You've found your inner bravery,
And now I must find mine.

I miss you so much,
To the moon and the stars.
And this feeling will go on,
Until you're safe in my arms.

*

Friday, November 12, 2010

sy syg allah :)

aq mmng jtuh cinta..jtuh cinta kpade ALLAH..jtuh cinta pde manusia tkut kcewa..tpi klu kpade allah.aq x akan kcewa wlupun skali..allah sentiasa menguji umatnye dgn pelbagai cbran.allah menguji umatnye dngn pelbagai cre..stiap bnde yg diuji tuh msti ade jln penyelesaian n ade hikmah nye sndri.xd prob yg x dpt diselesaikan..sssghnye allah maha mngetahui..

i like u :)

sorng lagi tau spe mahluk allah yg aq ske tuh..ergh..rahsia2..jgn la smpi kantoi..tkut gila klu kantoi..
to abg ****:snyp2..haha...susshhhhh...klu trkantoi..wa...haha..

fara:i like someone
he:who?
fara:wait2..i love someone
he:can you tell me?
fara:yeah,but you can't laugh
he:okay,i won't.just tell me
fara:it starrs with * and ends in * also
he:really?i love that person also :)

p/s:haha..spe la 'he' tukan...tp ini hnye angan2..hahaa.

Thursday, November 11, 2010

love!

Love is patient; love is kind.
Love is not envious or boastful or arrogant or rude.
It does not insist on its own way: it is not irritable or resentful;
it does not rejoice in wrong doing, but rejoices in truth.
Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.
And now faith, hope, and love abide,
and the greatest of these is love.

SELAMAT MALAM

S-Seandainya
E-Engkau
L-Lebih kenal
A-Akan diriku
M-Maka aku
A-Akan
T-Tersenyum
M-Manis utkmu
A-Agar engkau
L-Lebih tahu
A-Aku sentiasa
M-Merinduimu

kish ku

yeh..mle blik blog ni..haha...but not psl my ex dah...omg..mcm mne aq blh jtuh hati ngan dye..x diduga..x ku sngke...argh,but aq x kan bgi tau dye..biar la aq srng je tau...tpi bkn aq srng..ad sorang akk yg aku syg iaitu akk siti norfatin..huhu..secret akk..haha..wait 4 him.ngee..gaga..fall in love lorh..haha..merepek!fara snyp la..bt mlu je klu tau <3


ShoutMix chat widget